Sånt här man inte vill tänka på..

Lovis sover igen...
Vissa dagar är hon trött.

Vet ni hur det är?...
Om jag och Ted skulle dö.. (tragiskt att tänka så, men man måste) vad händer med Lovis då?

Vem tar hand om henne?
Blir det våra önskemål?
Måste man skriva papper på det?

Vi har ju inte döpt Lovis och kommer inte att göra.
Så några "faddrar" har hon inte. Även om faddrar kanske inte har den innebörden, jag vet inte.

Först står ju så klart mina päron, utan tvekan.
Men om dom anses vara för gamla så har jag världens bästa bror som också gärna tar hand om Lovis :)

 
   
 
Hur fint är inte det? Att vi har valt just dom <3


Kommentera gärna
Postat av: Lovisa

Så har jag också tänkt (efter en hemsk dröm jag hade) men då lite tvärtom. Har ju två småsystrar 7 och 9 och vad händer med dom om det skulle hända vår mamma och deras pappa något? Ingen annan får ju "ta" dom, dom ska ju vara hos mig då. Usch...

2010-12-08 @ 16:11:01
URL: http://lollolovisa.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Nu på sistone har jag också tänkt mycket på att dö ifrån Molly. Eller att Daniel ska dö. Hemsk tanke! :(

Man kan skriva på sitt testamente om önskemål om vem som ska ta hand om Lovis om båda ni skulle dö. Genom att man döper är det ingen juridisk sak om vem som tar hand om barnen. Så var det förr att gudföräldrarna skulle ta hand om barnet men så är det inte längre utan de finns där för att stödja barnet i sin tro inget annat.

Står inget i testamentet tror jag i första hand att socialen sätter barnen hos någon släkting som är villig att ta emot under utredning pågår. Men oftast om inget annat hänt inom familjen juridiskt sätt så brukar oftast barnet bli kvar inom släkten och inte placeras i fosterfamilj.

2010-12-08 @ 18:39:33
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Minéa

Jag/vi har också funderat på det där. Vi ska skriva in det i ett testamente, vart vi önskar att Minéa ska bo om det händer oss något.

2010-12-08 @ 20:30:18
URL: http://bluebirdfairy.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vi har skrivit testamente om vem vi vill ska ta hand om våra barn om något skulle hända. Fick veta då att man bör helst välja någon annan än sina föräldrar just för att dom kan anses för gamla. Självklart kommer dom utreda personen ni väljer oxå men det ska ju vara nåt riktigt allvarligt om dom ska gå emot er önskan. Jag skrev testamente just för att socialen inte skulle kunna ta barnen under någon prövotid. Fast ja vet inte om man kanske skulle kunna skriva ett vanligt brev själv, hemma! Lägga de i nåt bankrack eller nåt där ni båda har skrivit på och någon har bevittnat. Det bör ju vara lika starkt när ni skrivit under. Hör med eran bank, dom borde veta! Den vägen gick vi iaf, men kom ihåg att de kostar ca 2000 att skriva ett testamente!

2010-12-08 @ 20:35:04
URL: http://jennie83.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Haha, ja visst är pappa Daniel stark? ;) Gissa vem det var som klädde på henne den dagen ;) haha!

2010-12-09 @ 13:30:54
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Haha, ja visst är pappa Daniel stark? ;) Gissa vem det var som klädde på henne den dagen ;) haha!

2010-12-09 @ 13:30:56
URL: http://surrovich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0