Storleken har ingen betydelse (.)(.)

Det är ju alldeles fantastiskt!

I mer än fyra månader så har jag matat denna lilla goding med enbart mina tuttar. (förutom några undantag då)
Luna har blivit så rund och gå av tuttemjölk. Sjukt alltså hur kroppen funkar!

Bröstmjölk är det ENDA dom egentligen behöver dom första 6 månaderna.

Grymt smidigt sätt att ge mat tycker jag.
Bara att klä av sig och slänga fram ;) Eller ja, slänga fram och slänga fram.. Haha! Mina når inte så långt :P
Som min farfar säger: Får det plats nå mjölk där?

Haha! Ja, visst gör de det.
Hur många ammar och har b-kupa?
Svårt att hitta amnings-bh kan jag säga.. Alla är ju typ lika stora som mitt huvud ;)

Enligt mammografi (har varit på det för jag har en knöl i ena bröstet) så är mina tuttar typ perfekta att ammas. Haha! Kul att veta ;) Storleken har ingen betydelse sa läkaren ;)

(•)(•)

 


Kommentera gärna
Postat av: Lillevi

appropå mammografi, så har min mamma nyss varit på det för de "kliar" i brösten på henne, innan de gjorde den (mammaografin) gjorde de ultraljud på brösten och döm av förvåning så har hon aktiva mjölkkörtlar som har satt i gång att börja producera mjölk. Eftersom hon fått 2 (+ Minna) barnbarn väldigt tätt så går hon ju runt med en bebis ganska ofta. Så hennes kropp har förberett sig för att ta över amningen om det skulle hända mig eller Malin något. Det är sjukt häftigt hur kroppen fungerar!

2012-02-02 @ 08:45:06
URL: http://livhe.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Vi går alltid ut med Ludde precis innan vi ska iväg bara för att han ska få springa av sig lite och trötta ut sig lite till, inte för att pinka av sig om han precis gjort det innan. Jag längtar tills våren/sommaren kommer för då brukar vi vara ute en längre tid med Ludde och kasta boll och vara skogen och nu är Molly så pass stor att hon kan följa med dit och leka bland stenar och kottar :P

2012-02-02 @ 10:07:11
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Lillevi

Haha,ja hos oss också.Men det är häftigt att hormornerna kan sätta igång för att man ska kunna mata sina barnbarn ifall att mammorna skulle dö eller liknade,måste ju vara någon sån överlevnadsinstinkt som satt in eller nått!

2012-02-02 @ 11:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0