Ang bilfirma

Till dig som undrade om firman ang airbagen!

Jag ringde Bilmetro i Ludvika och fick det svaret. Och det är väl ingen oseriös firma??
Har även hört att personer på Volvo rekommenderar att inte koppla ur.
Bärgare också för den delen.
Googlade en hel del innan vi köpte bilen och såg att fler fått skriva under.

Hur som helst så väljer vi att ta det säkra före det mindre säkra och placerar barnen bak.

Säger inte att andra gör fel som har barn fram för det ska ju vara säkert men jag vågar inte.

Tänk OM det blir knas och den smäller? Risken finns och då vill jag inte riskera mina barn.

Att koppla ur våran bil skulle kosta 1500-1700.


Kommentera gärna
Postat av: Johanna

Man får nog vad man betalar för; volvo i ludvika 4800 kr för volvo v70 = säker urkoppling, inga påskrivna papper....

2012-05-03 @ 17:55:24
Postat av: lina

Jag har också hört av insatta att det kan gå fel ändå, så jag förstår dig, även om risken är liten. Det känns inte helt hundra helt enkelt. Tekniken kan väl brista även om firman är seriös på alla sätt och vis.

2012-05-03 @ 20:41:45
Postat av: Lillevi

Är nog benägen att hålla med Johanna, man får betala för vad man får, hittade kvittot från när airbagen blev urplockad på gamla bilen, 4500kr,på bilmetro och inget påskrivet papper.



Men då blev den som sagt borttagen helt,inte urkopplad!

2012-05-03 @ 21:02:08
Postat av: Sandra

Priset var på golfen och antar att det är lite baserat på hur pass mycket jobb som krävs gör att koppla ur den. Vi köpte ju större bil för att ha barnen bak. Inte för att koppla ur airbagen ändå.



Ja, skulle vi plocka ur då skulle det ju kosta mer. Men det gör dom inte här i stan..



Sen undrar jag ju då?är bilmetro dåligt eftersom man "får vad man betalar för"???

2012-05-03 @ 21:06:49
URL: http://viiii.blogg.se/
Postat av: Lillevi

Om jag kommer ihåg rätt så fick jag välja mellan att den skulle kopplas bort eller om den skulle tas bort, där av "man får vad man betalar för" och i det läget valde jag att ta bort den helt, av samma anledning som ni köpte ny bil. Sen är jag inget fan av bilmetro i borlänge, de har slarvat med lite för mycket när det gäller saker i service av bilen och när jag lämnat in bilen för att laga något (lämnade till exempel in en bil för att den indikerade att det läckte bromsvätska, men de bytte bromsbackar och gjorde inget åt det livsfarliga läckaget!!)

Så jag lämnar inte in bilen där något mer! (sen vet jag ju ingenting om resterande verkstäder i kedjan)



Men ang. din kommentar på min blogg, hon har en lilla anna-dock som hon håller i när hon sover och den funkar för de mesta, men hon fixar inte att vara ute och flänga hela dagarna, det räcker med max en grej per dag. Sen behöver hon tryggheten i att vara hemma,eller möjligtvis hos sin mormor, vara nära och höra bekanta röster.

2012-05-03 @ 21:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0