Badibad

Idag har jag, Lovis, Johanna och Miranda badat i badhuset.
Lovis sitter mest med stora ögon och Miranda plaskar. Hon har ju än så länge mer utbyte av det än min
lillfis men det är bra att vänja sig vid vatten.
Och så får jag umgås med min kompis samtidigt som dom gör av med energi.. Om dom gör av med energi :P

    
   
Rutschekanan blev nästan tom på vatten när johanna åkte =) Haha!
(den är ju gjord för småbarn, stog det på skylten)


Har tagit tag i en sak i dag.
Det är med blommor! Jag och blommor går inte ihop. Men det är väl främst för att jag har NOLL
intresse att sköta dom men vill ändå att dom ska vara fina.
Jag köper nya blommor lite i bland, men vet inte vad jag förväntar mig.
Att som ska vara gröna och fina utan vatten? Ja, helst!!
Ja, jag tycker att det är tråkigt, men samtidigt får jag så dåligt samvete när jag ser
dom där torra, grönbruna taniga växterna.
Och tänker alltid att: Åååååh, jag borde vattna, men jag gör det sen...

Så nu! Jag har köpt en plastblomma.
DEN ÄR STÄNDIGT GRÖN , JÄMT FIN OCH BEHÖVER INTE VATTNAS!
Den passar mig! Ska köpa några till imorrn så till resten av krukorna.
=)


Tycker faktiskt att den var ganska fin. Och jag menar allt är ju bättre än dom andra!

Och bilden t.o.m missvisar. Dom är värre i verkligheten :P HAHAHA!
Ja, det var dags!


Våran fina mysis också <3


Kommentera gärna
Postat av: Johanna

TAck för en trevlig dag!!

2010-10-05 @ 21:40:52
URL: http://redshavemorefun.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja plastblommor är kanon!! Har en del jag med:) å dom riktiga jag har brukar få dö först sen återupplivar jag dom ;)

2010-10-05 @ 21:44:27
URL: http://jennie83.blogg.se/
Postat av: J

2010-10-05 @ 22:09:12
Postat av: Johanna

Ja tisdagar blir kanon! Vi börjar med det iaf, är det nån tisdag som inte passar får vi väl flytta om lite....!

2010-10-05 @ 22:09:49
URL: http://redshavemorefun.blogg.se/
Postat av: Patricia

Ja plast verkar ju funka rätt bra hos er, annars så är faktiskt orkideer rätt enkla också. Man bara lyfter upp dem ur krukan, och sköljer dem under rinnande vatten tills den är helt genomvattnad, låter det rinna igenom.. Tar bara några sekunder och man behöver bara göra det en gång i veckan! :)

2010-10-05 @ 22:28:38
URL: http://ubas.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Hejhopp! Nix, vi har inte bytt till sittdelen än. Vi väntar nog lite till. Vi har provat att sätta henne upp i liggdelen istället. Kan ju höja ryggen och hon blev nöjdare. Än så länge är det inte så kallt ute att hon behöver tjock overall så än så länge får hon plats :)

2010-10-05 @ 23:08:34
URL: http://surrovich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0