Grått skitväder

Ja inte är det nå vidare!
Men det bromsar iallafall mig från att gå ut. Det betyder att det blir lite gjort är hemma i stället.
Merima var hit en sväng med barnen och gott fika :D Mmm..mmm.

Ska "barnsäkra" vårat hem lite. Lovis ligger pladask nöjd på golvet och jag menar PLADASK..
Hon ligger oftast helnöjd med armarna rakt ut på sidorna, ja kanske att hon "orkar" vrida kroppen
åt sidan så hon ser åt lite olika håll, men jo, ryggläge tycker hon funkar riktigt bra annars =)
LATA UNGE!
 Men också..
NÖJDA UNGE!
Så hon ligger nog still på golvet ett tag till men...


..vad jag ville komma fram till är ju att vi brukar ha andra barn på besök som gärna
tar tag i allt  :)

Tänkte VARNA för dom här ljusstakarna från IKEA:

Jag har tänkt att dom kan ju stå kvar för det är väl aluminium?!
Jo TJENA!
Ted råkade tappa en och den gick i tuuuusen bitar.
Så passa er! Det var visst GLAS!
Det är bara den övre delen närmast ljuset som var aluminium.
Tur i oturen säger jag!


Nej, ska byta gardiner och vika tvätt.


Kommentera gärna
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Vilken tur att inte Lovis låg på golvet när de flög i backen! Här hemma har vi fått barnsäkra redan. Eller ja, vi har extra koll eftersom Molly går omkring i gåstolen och är extremt nyfiken på allt. Så blomkrukorna i vårt vardagsrum kan ha åkt i backen några gånger men nu har jag ställt hennes bumbo ivägen så hon inte kan komma fram dit. Snart måste vi köpa en grind till trappen också så hon inte åker ner där med gåstolen men än så länge kommer hon inte förbi golvlisten vilken är bra :P Det är mycket smått som man inte tänker på som faktiskt är farligt. Lite sladdar och en lös skruv osv. Får väl gå igenom sak för sak här hemma och se till att allt sitter som de ska :P Just ja, bra att du skrev det här inlägget, nu måste jag komma ihåg att lägga fram väggfästerna för hennes garderob så vi kan skruva fast den också, eller de heter väl tippskydd?



Nu ska jag föra över 60kr till dig! :)



2010-10-19 @ 16:41:29
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Lillevi

Tänk om Lovis kusin oxå kunde vara nöjd med att ligga still på golvet, men nejdå... utan hon försöker och försöker ta sig någonstanns och till min fasa (och hennes lycka) bökar hon sig nu frammåt centimeter för centimeter!!!! =)

2010-10-19 @ 18:41:23
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Så Lovis ska inte ha någon gåstol alls? Jag är så glad att vi fick köpa en av Daniels arbetskamrat. För oss har det här varit det bästa köpet! Molly som mer än gärna vill sitta/stå mycket är detta kanon! Dock sitter hon inte så bra i den vi köpte av daniels arbetskamrat än så i helgen tog vi hem min gamla som är kanon :D

2010-10-19 @ 19:25:57
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vad fina ljusstakarna var! Men otäckt att dom gick i tusen bitar. Sådant vågar man ju knappast ha framme med en liten som river överallt.



2010-10-20 @ 10:48:55
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Patricia

Hon är som sin far, men mycket sötare.

Gud så söt hon var igår!

2010-10-20 @ 18:53:49
URL: http://ubas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visst var den det, tänkte att du skulle gilla den också =)

Den var riktigt skön och hon kommer nog kunna ha den ett bra tag. Hittade du något annat sköj på stan än bodyn?

Tack detsamma :)

2010-10-23 @ 22:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0