Vilken helg!

Toppenväder sedan i fredags!
Helt underbart.
I fredags grillade vi med pappa.

Gårdagen bestog av en kort vända till borlänge. Fyndade ett par klackskor och ballerina och lite smått.
BLEV ARG när jag såg en bil på parkeringen utanför kupolen med gassande sol på sig och i sitter en stor hund, i en trång skuff.
HERREGUD!
Jag ringde 112 och blev kopplad till polisen för att se vad man ska göra. Precis när jag skulle gå in på kupolen och "anmäla" så kom ägaren. IDIOT! Man lämnar inte en hund i bilen som blir stekhet på en minut. Vet inte hur länge stackarn hade setat där. Hon hade vevat ner rutan några centimeter men vad gör det om t.o.m vi som har AC på fullt ös ändå blir varma av solen. 
Så slå sönder rutor om ni ser sånt!!! Det får man.

Vi åkte hem, solade och käkade. Sen var det dags för lite fest. Väntade på Merima som var på lite kalas. Sen blev det Baja Päron. Tack för igår!

Idag.. GRATTIS MAMMA PÅ MORS DAG!
..vaknade jag och mådde bra, lite torr i munnen bara Tack och lov!
Susade upp på marknaden. Trodde jag kunde köpa jordgubbar och en fin blomma till mor. Men det blev MM i stället. Tre liter jordgubbar till mig och Ted och en fin stor "hängblomma" av nån sort till mor.

Undra hur mycket pengar vi har lagt på jordgubbar hittiills? Och sommaren har bara börjat.

Tillbringade hela dagen nere i solen hos dom idag och det bjöds på den smarrigaste jordgubbstårtan. Tack så mycket.
Och Astor har badat för första gången nu i helgen. Det tyckte han om.


Här på kvällningen blev det tacos och en kvällspromenad.
Jordgubbsdags, Mmmm.

Kommentera gärna
Postat av: Sandra

Jag håller med dig! Jag fattar inte hur vissa männsikor tänker. Jag har en lapp hemma jag fick på djur magazinet här i Falun när det var hundens dag om hur värmen stiger i bilen. det går så fort, folk fattar inte det... På den lappen fanns ett nummer man kunde sms:a in bilnummret till och få tag på ägarens telefonnummer. Fast är det nöd för hunden, ring polisen och låt dem höra att du krossar rutan då kan du inte få "skit" för det senare! Jag har lämnat arga lappar på vissa bilrutor där jag skrivit att de borde tänka över lite om hundens säkerhet även om de bara är in och handlar på affären. Här om dagen när vi var in på ICA Maxi här i Falun så gick en pappa in på affären och lät sitt lilla barn sitta kvar i den heta solen. Den sov och hade bara en liten glipa i rutan. Blev så förbannad!!!

2009-05-31 @ 23:10:58
URL: http://surrovich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0