Hmm?!

Tråkigt att det uppfattas som en trend många gånger att man skaffar barn!

Hade fått en kommentar om att det var en trend att skaffa barn i stan, utan signatur.. hade ju varit kul att veta från vem....

Vissa planerar barn länge, det är nåt man känner sig redo för i sitt liv. Andra blir spontant gravida utan planering och vissa skaffar det säkert för att många andra gör det.
Det är ju ett val man själv gör eller ett beslut som kanske måste tas.

 Vill man inte skaffa barn så gör man inte det heller.

Det roliga är att jag och en kompis pratade om det häromdagen, att det är så många som skaffar barn i Ludvika.
Och att många kanske tror att det är just en "trend".

Så är det då inte i vårt fall!!!
Vi har ett mycket stabilt underbart förhållande sedan 3 år tillbaka i april :)
Våran bebis var väl planerad, efter många försök.
Helt underbart kommer det vara att få bli förälder! Det har jag lärt mig att man inte ska ta förgivet!
Vissa har det lätt andra har det svårt mer eller mindre. Våran väg hit har inte alls känts lätt för nån av oss!

Men när lyckan väl var gjord kunde det inte blivit en mer perfekt tid <3
Och med väldens bästa Ted<3
JAG ÄLSKAR DIG!




Kommentera gärna
Postat av: Sandra

Jag har tyvärr också fått höra dom orden att det är ett "ludvikasyndrom" att skaffa barn tidigt. Jag blir ledsen, man gör ju vad man vill med sitt liv! Alla har olika prioteringar här i livet. Jag är verkligen inte en människa som skulle kunna vänta med barn till jag är 35 år, verkligen inte. Jag har alltid velat haft mitt första barn helt innan jag är 25 och det har Daniel vetat om. OCh nu är vi gravida vi med, så underbar och fantastiskt att vi sla bli förädrar vi med. Det är något unikt med det. De senaste dagarna har jag funderat mer på hur just jag blev till och alla andra runt omkring mig, vi är unika allihopa. Det är ett under att just JAG, DU, PÅVEN och alla andra finns :D Kram på dig!!

2010-01-08 @ 13:49:53
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Sofia

fegt att inte skriva vem man är..!

Folk ska inte prata om dom inte vet vad man har gått/går igenom..!

man ska väll aldrig bli brydd finns det väll nått som heter

Kram

2010-01-08 @ 15:18:44
URL: http://vallenfamiljen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Herregud!

De finns såna som verkligen älskar att skriva dumma kommentarer.

Visst är de många som skaffar barn men de är väl upp till var och en =)



Trevlig helg.

2010-01-08 @ 17:03:53
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja, ibland så undrar man juh!

2010-01-08 @ 17:38:31
URL: http://viiii.blogg.se/
Postat av: Jenny

Visst skriver många mycket skit!

2010-01-08 @ 20:30:30
URL: http://jennie83.blogg.se/
Postat av: Tessa

Precis, man gör vad man sälv vill med sina liv. Ska man ge fan i å skaffa barn bara för att många andra gör de?? Den som kommentera har nog inte många getter hemma:)

2010-01-08 @ 20:46:56
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Sandra - gravid i v 27

Jag har också hört det, att det är en trend att skaffa barn.

Istället för att säga "grattis, vad kul för er" fick jag höra "jasså ni hakar på trenden ni också" :S

2010-01-09 @ 22:15:39
URL: http://bluebirdfairy.blogg.se/
Postat av: Ludvikabo

Förstår om man blir ledsen över att den person som kommenterade det hela gjorde det på ett elakt sätt, men det är lika fel om man inte kan kalla det för en trend. Förut var det ju en trend att skaffa barn när man var 30-35, och nu helt plötsligt är det en trend över hela sverige att skaffa barn då man är 20-25. Behöver ju inte vara något negativt, för i analytiska sammanhang så kallas det en trend då det är något som sker i stor utsträckning. Denna trend har inget att göra med att det skulle vara trendigt som i modesammanhang, utan helt enkelt att det är en ny tid och att man numera inte väntar lika länge innan man skaffar sitt första barn. Om några år är det nog en trend på att skaffa barn då man är 35 år igen. Det går i vågor som allt annat. :)

2010-01-10 @ 10:23:00
Postat av: Matilda

Åh Sandra jag är så otroligt lyycklig för er skull <3 jag vet hur ni kämpat & vad ni gått igenom innan ni nådde erat mål. De bubblar i magen när ja läser din blogg & kollar på din fina mage & alla andra bilder. Den på Astor i julmössan va ju fanstastiskt söt! ;)



På tal om skor, de börjar väl bli en del - men än så länge känns de inte som om ja har så många.. men du vet väl hure där e. Man har sina cravings ;)



Puss på dej. Ja kommer snart å klämmer på magen igen! Förlåt att ja e så dålig på att träffa dej å hära av mej. De finns inga ursäkter. Jag ska bättra mej!



Tjoo

2010-01-10 @ 14:51:47
URL: http://aboutanything.blogg.se/
Postat av: Sandra

Om det är en trend eller inte.....Jag tar inte illa upp, men det har ju med att göra hur man lägger fram det... Det handlar ju ändå om hur man är som person. Handlar kanske om hur mogna vi unga är i dessa tider :P

2010-01-10 @ 19:18:59
URL: http://viiii.blogg.se/
Postat av: Jenny

Håller med dig Sandra !! Att skaffa barn för att det är trendigt verkar ju sjukt och visst skulle jag bli illa berörd om inte jävligt förbannad om någon la fram det som om man skulle skaffat barn för att det är "inne"...att det sen råkar vara samma år som många andra, då är de väl så... Förresten så tror jag att det varje år är många som skaffar barn det är bara de att de känns som fler när man själv och ens kompisar kommer upp i dom åldrarna! För då lägger man märke till de...



Nu kanske de vart lite snurrigt men ahja...

2010-01-10 @ 19:41:11
URL: http://jennie83.blogg.se/
Postat av: Patricia E

Haha, bra sandra på dem.. men då måste ju jag vara väldigt omogen då som inte vill ha barn förrän jag har pluggat klart och fått jobb inom det, jobbat ett tag osv.. Hm kanske hinner jag bli trettio ;)

2010-01-10 @ 20:14:43
Postat av: Sandra

Hehe! Man måste ju:P Nej då! Skaffa barn när du vill och är redo och kan. Det är ju ändå det, det handlar om :) Hur är det med foten?

2010-01-11 @ 07:49:05
URL: http://viiii.blogg.se/
Postat av: Patricia E

Haha, ja jag får väl vara lite omodern då ;) Foten är inte sig lik om vi säger så, och det smärtar lite i hjärtat att faktiskt tillhöra kategorin handikappade nu. Man kan verkligen inte göra någonting själv, det är så frustrerande.. men 6 veckor går väl rätt snabbt, får jag hoppas.

2010-01-11 @ 12:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0