Jag blir lite irriterad...

För ett antal veckor sen fick jag ett brev hem.
Ett brev från


Det står en överskrift som:
Hjälp oss att göra vården bättre!

Det stog i papperet att undersökningen var anonym men ändå finns det ett litet nummer
uppe i ena hörnet. Alltså är det numret jag!!!

För idag fick jag hem ett nytt brev där det stog:
För en tid sedan fick du ett formulär med frågor om dina erfarenheter av ditt senaste läkarbesök.
Vi saknar ännu ditt svar!

Då tänker ju jag OJ vad anonymt detta var!
Om det är anonymt? Hur kan dom då veta att jag inte svarat?
Dom har ju det där förbaskade numret igen på papperet.

Visst kan jag svara på lite frågor men inte när dom ljuger om att det är anonymt!
Så nu skickar jag in det blankt!!
Då slipper jag kanske få ytterligare ett nytt!


Kommentera gärna
Postat av: Patricia

Jag har också fått ett sånt!



Har läst statistik, så vet någorlunda hur det fungerar och det där numret är det ingen annan än dem kan få tag i det behövs bara för att göra undersökningen effektiv, så de kan statistiskt kartlägga utifrån ålder, var man bor osv.. Annars skulle man missa hela poängen som undersökare :) Numret är ju du, och det kan ingen annan få reda på, brukar tex vara kopplat till en databas. Dina svarspapper förstörs sedan och finns bara kvar under dig som ett nummer så därför blir det anonymt. Att du fick påminnelse, var bara för att ditt nummer inte hade registrerats än, och då skickas det automatiskt ut till dig :)

2010-11-29 @ 20:24:14
URL: http://ubas.blogg.se/
Postat av: Patricia

Haha, vad långt det blev

2010-11-29 @ 20:25:07
URL: http://ubas.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Det där formuläret är HELT ANONYMT även om det står ett nummer. De nummrerar just för att få reda på om de fått svar eller ej. Nummrerna är anonyma i datastatistiken! Jag fick fylla i en sådan efter Molly föddes :) och Daniel är med i en sådan undersökning där han är anonym och får svara på frågor 4ggr per år. Enligt en bekant till mig som arbetar med att fastställa svar på sånt vet de ingenting om vem som lämnat svaren, de går inte att spåra till vem som lämnat in och de tror jag faktiskt på! :)

2010-11-29 @ 20:49:15
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Susanna

Tack så mycket, det var iaf jättefint!

2010-11-30 @ 12:36:46
URL: http://tregringoz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0