Städa eller inte...

...det är frågan?!
Jag är nog mer en sån som tar det städcoolt :)
Visst jag vill väl också ha fint runt om mig, men ibland blir det som det blir :)
Jag kanske väljer att sitta i soffan när barnen sover istället för att springa runt med trasor ;) Men jag får mina ryck också, haha.... I bland..
Dammsugaren tar vi en sväng med varje dag.. Dammtussar och grus är ju inte så trevligt.. Och jösses vad det samlas på fort.. Vi bor ändå på andra våningen och ändå får vi med så mkt grus upp... Sen tycker jag inte att mitt golv behöver vara så rent så att man kan slicka på det :P Lite skit har väl aldrig skadat!!

Nä! Jag tycker det finns roligare saker att göra än att städa :)

Inte bryr jag mig om barnen tappar en napp på golvet heller..och stoppar den i munnen igen.. Vissa kokar dom ju så fort dom landat på golvet..

Läser i "Vi föräldrar"

Nu säger jag inte att det är ok för barnen att leka i toaletten, haha.


Kommentera gärna
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Det kan ju inte vara kliniskt rent hos någon, möjligtvis i en operationssal! Lite skit gör väl inget i så fall ska man ju inte gå ut med barnen heller ;)



Jag vet att jag kan köpa kläder till mig själv men gör det helt inte. Känner inget behov av det eftersom jag har så mycket själv redan :) Jag skämmer bort mig på andra sätt, som massage, manikyr, utekväll, inredningshopping ect. Sånt har jag varit dålig på under året som mammaledig men nu börjar jag hitta tillbaka plus att det är roligt att inreda hemmet igen nu när Molly låter de flesta sakerna vara :)

2011-12-07 @ 00:08:10
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag använder ju inte appen utan bara skickar mms. Men det verkar som att det är min telefon.. Jag vet inte. Skickade ett mms till dig tidigare i dag och det verkar ju inte heller vilja skickas.. Måste kolla upp det.



Hihi jag är nog mer en städnarkoman. vill inte att det ska vara något kladd eller skräp. Dammar nog av ett par gånger i veckan och skulle mer än gärna torka golvet flera gånger i veckan :)

2011-12-07 @ 15:06:54
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0