Nytt golv ;)

Idag åkte äckellaminatgolver ut ur både kök och hall!
Har funderat på det ett tag nu så det var noga övervägt :)

Laminatgolvet vi hade var av den billigaste för vi ville inte lägga mer pengar på en hyreslägenhet men vi ville ha finare golv.
Nu har vi bott här i snart fyra år och en hund och två barn senare så har jag tröttnat.

Tröttnat på att allt syns på golvet. Kladd från allt och inte minst våra härliga barn <3

Jag är inte den som torkar golven särskilt ofta men sedan barnen är det ett måste. Vi har en bra "platt" mopp och tom med den så syntes spår efter moppen. Små små prickar. Öööööerallt!
Ser hellre kladdet än prickarna.

SÅ! Jag tog min förnuft till fånga och valde den fula mattan framför det fina, som bara är fint när det ligger i förpackningen ;P
Den hade fler fördelar än "trägolvet".

Så nu kan vi gå på mjukare golv här hemma, det låter inte lika mycket när nåt faller ner, det är lätt att torka, rummen blev ljusare. Och jag slipper se prickar och kladd. Sen kommer jag säkert komma på negativa saker också, men inte nu :)

Jag<3matta ;)


Kommentera gärna
Postat av: Patricia

Mycket värre! Målar man ett golv med en liten pensel - vilket man måste ha för att det ska bli snyggt - det är riktig pillgöra för att få det snyggt.. Mycket svårare att få rätt mängd färg också.. Och så får man sjukt ont i knäna. Tak är en barnlek i jämförelse :)

2012-04-21 @ 08:13:57
URL: http://envilla.blogg.se/
Postat av: Patricia

Nej roller funkar inte till brädgolv alls, går inte att enbart dra ut färgen det blir helt fel för du måste ha mycket mer färg på än vad du kan dra it med roller. Nej pensel är enda alternativet om man vill ha det snyggt - och jag tycker att jag lyckades :)

2012-04-21 @ 08:30:15
URL: http://envilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0