Ny bil

V70 såklart ;)

Idag köpte vi en ny bil, eller ja, ny för oss och det räcker gott och väl :)
För så kul tycker jag inte det är att lägga massor med pengar på bilar.

Vi hade tänkt koppla ur airbagen fram så att vi kunde sätta nåt utav barnen där när Luna byter till större bilstol.
Jag ringde till en firma för att kolla pris. Till svar fick jag att det inte var att rekommendera då den kan utlösa ändå. Det är ju trots allt teknik. Jag skulle få skriva på ett papper att jag är medveten om riskerna(och säkert för att dom ska frånsäga sig ansvaret)

Och när jag får höra det så kan jag inte sätta mina barn i framsätet. Det gör ont i hela mig. Jag kan inte tänka att " det SKA ju funka". För det gör det ju inte alla ggr. Även om dom gångerna är få då något inträffat.

Nej, det fick bli en större bil så barnen kan sitta bak :) Och jag och Ted har gott om plats fram :D

Vi är nöjda :D


Kommentera gärna
Postat av: Lina

Den ser jätte fräsch ut :)

2012-05-01 @ 22:02:05
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/
Postat av: Patricia

Härligt :) se till o klä in den där bak med sånt där skydd bara om du förstår vad jag menar, när det var så ljus klädsel

2012-05-01 @ 22:23:49
URL: http://envilla.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh det är så skönt med stor bil! Våran är ultra-mega-stor. Har barnen bak och det går hur bra som helst! Lika bra att de lär sig sitta bak från början tycker jag. Tipsar lika som patricia om att köpa skydd vid fötterna, vi ska även köpa ett för Livia så snart hon börjar gå och använda skor. Det sitter liksom på hela sätet även under bilstolen, minns inte var J köpte det...

2012-05-02 @ 13:21:58
URL: http://babylife.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Undrar vad du ringde till för oseriös bilfirma?knappast till volvo va?för där skulle dem aldrig säga en sån sak.att koppla ur airbag är säkert och jag vet många som gör det som inte behöver skriva på nåt papper.

2012-05-03 @ 09:51:35
Postat av: Anonym

Kostar dock ca 5000.

2012-05-03 @ 09:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0