3 år

3 år
har jag och Ted varit förlovade idag.

Det här är våra ringar :D
Jag älskar dom <3
Jag älskar Ted <3

Inget ont som inte för något gott med sig, säger man inte så?
Denna gång ledde det mig till dig och det hade inte kunnat blivit bättre.
Det är underbart att få känna så, att det inte kan bli bättre.
Så känner jag med Ted <3

Vi kommer att gifta oss, men vi vet inte när.
När vi har hus säger Ted :)
Vi höll inte "inomettårramen" i alla fall.

Klart jag vill gifta mig och när det väl blir så blir det kort och gott.
Stadshuset med våra närmaste som gäster..
Eller?
Vi kanske gör det i smyg :P

Att gifta sig ser inte jag som nåt stort i sig. Jag gifter mig med Ted för att jag älskar honom och visst vill
jag ha en till ring, det ska jag inte sticka under stolen med :P Det är ju den som jag tittar
på hela dagarna som får mig att tänka på oss och vad vi har <3

Men nåt som är SÅÅÅÅÅÅ MYCKET STÖRRE är ju att skaffa barn tillsammans med någon.
Det finns ju inget som slår det i storhet.
Där är man bunda till varandra resten av livet.
Så vad är ett giftermål i jämförelse till det?

Men vi ska gifta oss... nångång!
TEEEEEEEEEEEEEEEEEEEED!
Jag väntar :D


Kommentera gärna
Postat av: Lillevi

För mig, eftersom Fröken Fräs redan fanns, var det nästan större när Tommy friade än när vi fick veta Att Minna låg i magen, för att det var ett "beslut från hans sida, ett löfte om att HAN ville att det skulle vara vi resten av våra liv". Men jag kan å andra sidan förstå att om man kämpat som ni har så slår Lovis allt!



Sen är Minna större än själva bröllopsdagen och giftemålet, för så här i efterhand kommer jag kanppt ihåg hur allting var (men det gör jag inte med förlossningen heller så....) och som många säger "det är ju bara ett papper"

2010-11-04 @ 09:14:29
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Haha, hoppas Ted läser här nu ;) Grattis till er också för tre år :) Jag och Daniel har varit förlovade i två år i mars och vi höll oss inte heller inom "årsramen" ;) Vi vill också gifta oss men vi vet inte när. Vi sa att vi tar det lite senare, kanske när Daniel fyller 30 så kan vi slå det på stort, kalas och giftemål på samma gång! En del av mig säger att jag vill gifta mig NU på en gång medan den andra delen vill att jag ska vänta några år så jag har något att se fram emot :P Hursom, vi ska gifta oss någon gång någonstans vi vet inte bara när ;)

2010-11-04 @ 09:55:16
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Jo, visst finns det fler Britax men ingen som vi tyckte passade Molly. Hon fick provsitta en del och nu har vi bestämt oss för en Maxi Cosi Mobi. Vi tycker den verkade bäst eftersom man kan fälla den i 4 olika lägen under tiden man kör så slipper Molly nicka fram med huvudet när hon sover. Nu måste vi bara testa den i bilen innan vi köper den så att den funkar :)

2010-11-05 @ 23:30:07
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Patricia

Ja visst har dem :) Nej det förstås, men på tal om det hur många procent ligger föräldrarpenningen på om man tar max?



Jag längtar också till den dagen man ska gifta sig. Vill också ha ett litet med få gäster men ändå med fin middag och fest efteråt och kyrkan förstås. Men det kostar ju lite :)

2010-11-06 @ 10:40:52
URL: http://ubas.blogg.se/
Postat av: patricia

Tack sånt där kan vara intressant att veta, så man har en aning om hur man ligger till. Skönt att man inte tillhör sista kategorin pluggar/arbetslös iaf, det måste vara kämpigt för dem

2010-11-08 @ 08:32:22
Postat av: Patricia

Nej, jag är tjänstledig medan jag pluggar så det räknas på min årslön i så fall, tror det räknas på senaste fasta jobbet :) Är ju klar om ca 1½ år och då sitter jag ju säkert med en jättebra föräldrarpenning, känns ju bra. Är ju aldrig fel att vara förberedd

2010-11-08 @ 11:29:00
URL: http://ubas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja herregud va mycket tankar som rör sig i huvudet på dom små:) tänkte först överlåta dom svåra frågorna till Fredde men njaaa... De kan nog bli hur som helst då :)

2010-11-08 @ 12:39:27
URL: http://jennie83.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Fina ringar.

2010-11-09 @ 14:15:54
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0