Tavlor och kläder

Tänk!
 Våran skönhet har passerat 3 månader och vi tar bara mer och mer kort.

Vi köpte en systemkamera när Lovis var nån vecka för jag var så trött på bilder som bara blev bra ibland.
Hade man blixt så såg man blemmig ut och utan blixt blev det grumligt. Så efter att vi tittade på bilderna från BB, där många var kassa så köpte vi en riktig och jösses vilken skillnad det blir på bilderna,
helt utan att vara proffs :P
MEN det finns faktiskt en nackdel. Det är ju att man tar så tokmycket bilder. Vart ska man göra av alla??
Och man nöjer sig ju inte med ett kort på det ögonblicket, nädå, man klickar ju på.
Mindre kul sen när man ska gå igenom alla och sortera bort dom mindre bra.
Vi håller i alla fall på nu och sorterar på datorn, lägger i mappar för att sedan bränna ut på skivor och lägga
över på hårddisk. För TÄNK OM datorn skulla kollapsa!!
Vad dum man är egetligen som lägger bilderna där!
Nej, SKÄRPNING!

Och även om Lovis bara är 3 månader så ser våran ena vardagsrumsvägg redan ut så här:
(det finns ju faktiskt bilder på andra än Lovis också, min syster i rött hår där t.ex.
HUR SNYGG SOM HELST JUH)

Den helsvarta är en digitalram som vi inte har startat än.

Helnöjd är jag.
Undrar hur den kommer se ut om ett år? Och när nästa barn kommer?
Dom får helt enkelt en varsin vägg <3

Bjuder på lite kläder också som jag budat hem från Tradera:
   
 


Som nytt!
Tänk vad mysigt Lovis ska ha i höst och vinter i dom här utan glipor =)
Den blå och den svarta är faktiskt till Lovis kompis Dante, men dom ärver hon tillbaka sen ;P

Tänkte bjuda på en bild på lillfisen också men då LAGGAR DET, skriker Ted som spelar.
Så det får bli en annan dag.

Nu ska jag hugga in på lite grötbullar som jag gjort medans jag setat här.
Hoppas dom är lika goda som jag hoppas att dom ska vara.

Natti natti!


Kommentera gärna
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Åhh vilka underbara suitar! =D Perfekt med suitar till vintern tycker jag också. T-shirt är ju hopplöst att ha på dem nu när de ålar omrking ;)



Vi har inte så mycket kläder som alla tror. Vi har så det räcker i alla fall och Molly har använt allt massor av gånger. När jag köper saker så tänker jag ut lite på vad vi har hemma så det matchar lite ;) Köper bland annat 3 för 2 på kapphal, då blir det mest enkla färger, tex. svara byxor som kan vara snygga till en färgglad body och tvärt om :) Jag tycker om att matcha :)



Håller man en sak framför Molly så tar hon tag i den och drar den mot munnen. När hon ligger på rygg på mattan lägger hon sig gärna på sidan och tar tag i sakerna, klämmer och känner och ibland kommer den ända fram till munnen. Hur går det för Lovis då?



Och du, snygg hockeyfrilla hon hade på bilden du la upp på FB. Daniel kallade Molly för skalle-pär när hennes kala fläck kom fram men nu har det börjat växa ut lite smått där igen :)

2010-09-10 @ 00:10:31
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Och du...det där med korten, har ni inte en extern hårddisk att föra över bilderna på? Då kan ni ha dem på datorn och på den externa? Vi sparar allt på två platser och ska snart bränna ut. Ska köpa fotoskivor bara. Vi har också en sån där fotovägg, fast vi kallar den hjältevägg. Just nu sitter bara Clintan och Elivs där uppe men har tänk sätta upp lite fler känsidar vi gillar i form av våra päron, sportfånar osv... En digital fotoram är ju toppen, får plats många bilder och varierar den ju. Kan man lägga in nya bilder när man vill ;)

2010-09-10 @ 00:13:40
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Patricia

Oj vad bilder ni har på väggen nu! Antar att det är svårt att hindra sig när man har en sån söt unge :)



Praktiska kläder, men tyckte den lilarandiga var absolut finast!

2010-09-10 @ 09:41:18
URL: http://ubas.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Sv: Fotocd har ett uv-skydd. Håller längre enligt tillverkarna mer reptåliga också.

Hjälteväggen ska bli större, nästan som eran fotovägg men vi har inte riktigt fått fingre ur arsel att göra det är ;) Har även en hel hög med ek-ramar som det sitter bilder i som vi hade framme i förra lägenheten men de ligger fortfarande kvar i flyttkartong trots att vi bott här i 1½ nu. (påminner mig själv om att ta fram dem)



Det går bra mellan Ludde och Molly. Han är lite väl "på" ibland så man får fya. Molly är nyfiken på Ludde och tittar efter honom och skrattar åt han. Just nu i skrivande stund gick han in på Mollys rum, ställde sig vid spjälsängen och gnällde. Han försöker väl väcka henne ;) Han vill så gärna leka med henne men han förstår inte att hon inte kan det. Hur går det med Astor, inga tecken på svartsjuka??

2010-09-10 @ 10:23:41
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Syster Jenny

Jag vill ha en stooor bild på Lovis på min vägg också, ska sno en av er och framkalla snart. :)

2010-09-10 @ 10:54:57
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Det var länge sedan jag köpte nya skivor men antar att de kostar lite mer annars skulle man väl köpa uv-skyddade skivor till allt man bränner? :P

Skönt att det går bra med Astor!



Än så länge känner jag mig lugn inför dopet fast det är lite kvar att fixa. Är inte helt klart med dukningen, måste åka och handla och så ska det bakas :) Så lite kvar att fixa men det roligt :)

Det är roligt att ni kommer! Sitter lovis i erat knä eller vill ni ha barnstol? Tänkte på dukningen :)

2010-09-10 @ 14:24:34
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Sandra med Lovis

Hon sitter i vårat knä. Det går så bra så. Jag har faktiskt inte ens tänkt på att jag kan sätta henne i stolen :P Vi provar i kväll :D Kul att vi blev bjudna :)

2010-09-10 @ 19:48:23
URL: http://viiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0