Ääääcklig stank!!!

HJÄÄÄÄÄÄLP MIG!!
Jag blir tokig!!

För några veckor sen råkade Ted spilla grädde i vår kyl. Han torkade upp det han såg
men han har inget luktsinne kan jag säga...
I flera dagar funderade jag vad det var som luktade..
Jag luktade på mina kläder men dom luktade som vanligt.. Jag luktade runt i köket
och kom till slut fram till att lukten eller rättare sagt stanken kom från kylskåpet
SPYA!!! Det luktar spya!
Hur kul är det att känna den stanken varje gång man öppnar kylen för att ta sig nåt att äta?

Hmm, undra vad vi ska äta?
Mmm man möts av spylukt!!
Äh, vi äter en annan gång...

Vi har torkat ur kylen fleera gånger. Jag har torkat alla grejer som står där, alla hyllplan och burkar.
Inga grejer luktar och det finns inget gammalt..

Så stanken måste ju sitta fast i plasten nånstans eller nåt.. :/

Hur gör jag??
Hur får jag borta den hemska lukten?

TIPS! =)



Kommentera gärna
Postat av: Nilla

Hej!

På min mans jobb ställer de in kaffepulver i en kopp och den drar åt sig dålig lukt. Kan funka även för er, jag har dock inte testat det själv.

2011-03-29 @ 20:51:17
Postat av: Kräkan

skrubba med klorin, såpa, lägg in en citron, delad i ett dygn eller så. har hört att det ska suga åt sig en del.. funkar det inte får du införskaffa ett nytt kylskåp?

2011-03-29 @ 20:54:37
Postat av: Sofie

i kylar finns de ofta ett "hål" för vätska/kondens att åka ner i, brukar sitta längst in längst ner i en kyl, om du drar ut kylen så sitter de en behållare där sånt hamnar. Kolla där, de hände mig med apelsinjuice en gång! Luktade RÖV!

2011-03-29 @ 21:26:22
Postat av: Sofie

i kylar finns de ofta ett "hål" för vätska/kondens att åka ner i, brukar sitta längst in längst ner i en kyl, om du drar ut kylen så sitter de en behållare där sånt hamnar. Kolla där, de hände mig med apelsinjuice en gång! Luktade RÖV!

2011-03-29 @ 21:27:43
Postat av: NATTIS

ättika drar åt sig dålig lukt. ställ in en skål i kylen =)

2011-03-29 @ 21:38:24
URL: http://nandersson.blogspot.com/
Postat av: Milis - Mamma till Devin o Levis

Jag har hört något om ättikssprit eller något. O lika en halv citron oxå :)

2011-03-29 @ 22:02:38
URL: http://maze.blogg.se/
Postat av: Tessa- Mathilda & Melvins mamma

Jag har gjort precis likadant, å de luktade SKUNK... Vi gjorde rent hela kylskåpet med vim citron (eller jif som de heter nu), Då menar jag allt, pillade bort varenda liten list på alla glashyllor och verkligen grovdiskade i vim...

Då försvann det!!!!!

2011-03-29 @ 22:04:51
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack för alla tips! Har ställt in en kopp med kaffe och det hjälpte nog, men tror jag känner det fortfarande så det blir nog lite ättika också :)



Har redan kikat i hålet när vi gjorde rent kylskåpet och där luktade det inte..

2011-03-31 @ 08:22:19
URL: http://viiii.blogg.se/
Postat av: Lina

Tid, tankar och svar tror jag =)

2011-03-31 @ 15:29:55
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Börjar med att fråga hur det gick med stanken i kylskåpet?



Molly har redan flera par av Trumpettes strumpor. Hon fick sina första när hon bara var någon månad och då är storleken 0-12 månader och det är först nu de börjar sitta lite tajt. Så det blir 12 månader och uppåt nästa gång det ska köpas sånna :)

2011-04-03 @ 18:29:42
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja jag tycker också det =) Det kommer att bli super. Men det är endel kvar! Får bli till nästa helg =)

2011-04-03 @ 19:40:03
URL: http://nilssoncarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0