Katter och hundar

När jag är ute med Astor så plockar jag SJÄLVKLART upp skiten efter honom.
Annat är äckligt!!

Ni som går med hundar och INTE plockar upp!
Vad tänker ni med?? Tycker ni det ser trevligt ut??
Hoppas ni själva kliver i skiten sen!



Och katter då?!
Vi har en del katter här i krokarna.
Katter går och kommer som dom vill.
Och dom SKITER dom också. Men ingen plockar upp!!
Och dessutom så klättrar dom på bilar också!!
Jag vill inte ha en katt på min bil!

Undra vad kattägarna skulle säga om Astor sket på deras gård och hoppade upp på deras bilar??
Tror inte det skulle vara populärt..

Är det ok att det är så??
Nej, det är INTE ok!!


Katter är jättegulliga=)



Men jag gillar inte att dom kan stryka runt hur som helst.. 


Kommentera gärna
Postat av: Lillevi

appropå Katter, jag tycker inte heller om att katter går och stryker runt och uppmuntrar mina grannar att OM de inte vill ha katterna på sin gård så är de mer än välkomna att skrämma bort dem, under humana former, typ spruta vatten på dem på sommaren eller slå i kastrull-lock om det är vinter! De har liksom ingenting där att göra, speciellt inte med hela åkern och skogen neranför som finns här!



Mina katter ska inte vara på deras gård och skita ner (om det inte är så att grannarna gillar katterna och vill ha dem där). Tycker eller inte att de ska vara på grannens bil, men jag måste erkänna att om Astor skulle hoppa upp på motorhuven på min skoda skulle jag nog mer dö av skratt än bli arg!!



Hur som helst så försöker jag få mina katter att låta bli våra bilar, i tron i att om de låter bli en bil låter de nog bli resten oxå...sen har ju iofs de flesta pensionärer här sina bilar i garaget så det är inte ett problem =)

2011-03-04 @ 10:33:41
Postat av: Emilia/Milis

Vi har ett par grannar som är nyinflyttade, som har två hundar, o dom plockar aldrig upp skiten efter dom! Så jäkla äckligt!! Visst, om man har en liten pyttehund, som skiter som en kanin, o så hittar man inte så bajset. Men annars. Jag fattar inte. De är ju så äckligt!! O fimpar slänger dom oxå, överallt efter vägen där dom brukar gå. Ser så himla otrevligt ut!! :S

2011-03-04 @ 11:17:38
URL: http://maze.blogg.se/
Postat av: Sophia

Hej!

Jag tycker självklart också att man ska plocka upp efter sina hundar.

Och kattbajs är ju också jätteäckligt dock så måste vi förstå att det inte går att uppfostra katter och hundar på samma sätt. Jag har själv inga utekatter men däremot så har jag haft förut och HUR ska man kunna springa efter sina katter överallt? Det går ju inte, dom går ju vart dom vill. Och vill man inte ha dem där får man väl som föregående talare skrev: spruta vatten på dem eller skrämma dem.



Så jag håller med dig, men jag blev bara tvungen att förklara, för du kanske aldrig har haft katt? Och det med bilarna, klart de inte ska vara på bilar. Men som sagt, det går inte riktigt att uppfostra en katt (tyvärr).



Peace och trevlig helg!

(du kanske kan införa en plocka kattskit-dag i ditt kvarter för alla som har katter, så får de gå runt på allas gårdar och leta kattskit. Who knows? Det kanske vore super ;) hi hi )

2011-03-04 @ 16:29:27
URL: http://denrosakarleken.blogg.se/
Postat av: hundägare

jag tycker inte om katter men jag tycker inte det finns nått att klaga på, ägarna kan ju inte göra så mycket åt det. eller vad tycker du att de ska göra? då tycker jag det är mycket värre med människor som slänger fimpar och andra saker på marken.

2011-03-04 @ 20:14:40
Postat av: Sophia

Nä det vill dom nog inte. Just där mina föräldrar bor (som har utekatt) tror jag dock inte att det är ett så stort problem.. Men jag antar att katterna har annat att göra där och kanske vill klättra i träd mer än att sitta på bilar. Eller nåt, jag vet inte.

Men det är synd att det är ett så stort problem i erat område.



Och ja, allt skit är äckligt. haha... Så jag förstår!

Ha en trevlig helg nu! :)

2011-03-04 @ 20:34:23
URL: http://denrosakarleken.blogg.se/
Postat av: Matilda

Tack! Nej, jag färgade över den färgen jag hade bara :)

2011-03-06 @ 22:18:53
URL: http://matildac.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0