Förlossning


Jag hade inte tänkt skriva en hel novell om min förlossning direkt..
Men det här är ganska kul :)

Förloppet med Lovis...
Som blev 23 timmar, öppen 10 cm med krystvärkar och slutade med akut snitt...
 
(två papper)

Och med Luna...
Som blev ca 7 timmar, varav 3 inne på förlossningen.
Väl inne på rummet dundrade det igång ordentligt.
Hej och hå! Det var bara att köra på!
GLAD var jag över att hinna med EDA :)

(några cm)

Lite skillnad va ;)

Trodde aldrig att det skulle gå så fort den här gången.



Hej då rum 12!!

Men vi ses nog igen ;)


Kommentera gärna
Postat av: Martina Schultz

hej sandra. Grattis till ännu ett litet mirakel. va skönt att det gick lite snabbare den här gången. tog du eda med lovis också? hur tyckte du det var? jag tog med Tilja men vill inte ha den här gången. stannade inte av nått eller så men känndes som jag missade en del av förlossningen. ha de bra :D

2011-10-10 @ 09:21:06
Postat av: Sandra

Tack Martina!

Ja, jag har tagit EDA med båda. Men med Lovis så hjälpte den bara nån timme..



Jag hade ondast i ryggen nu med Luna och så fort jag fick edan så försvann det så HERREGUUUD va det var värt det! Skönt att slippa en del av smärtan. Jag känner att jag var tillräckligt med på förslossningen ändå :)



På vilket vis tyckte du att du missade?? Du tryckte och hon kom ju ut ;)

2011-10-10 @ 22:56:22
URL: http://viiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0