Astor

Gaaah!

Ibland tryter mitt tålamod väldigt snabbt.. Och jag tycker ändå att jag klarar en del. Och när jag väl blir arg, då är det oftast på Astor :( Han skäller eller springer runt fötterna en hel dag.. Och innan det så har det kanske varit mycket att göra med barnen..

Usch! Jag blir arg på mig själv för att det blir så, för det vill jag inte...

Jag sticker inte under stolen med att, hade jag valt nu så hade jag inte skaffat hund. Med ett barn gick det bra. Med två så blev det mycket mer annorlunda.

Alltid lätt att vara efterklok..
Jag ångrar absolut inte Astor... Men ibland att vi har hund. Om ni förstår?!

Nu sitter vi i soffan och myser. För Astor är den mysigaste hund man kan tänka sig.. Men en hund vill ju mer än mysa, även om Astor vill mysa väldigt mycket :) Ofta får jag så dåligt samvete...

Samtidigt så försöker jag lära mig att dagarna blir som dom blir ibland och att vi gör så gott vi kan.

Hur känner ni med hund och barn??

Men som jag älskar dig min lilla skrutthund <3

 


Kommentera gärna
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Känner igen det där så väl trots att vi bara har ett barn ;)



Fast nu har vi kommit in i sköna rutiner där allt, oftast, flyter på bra. Hur vi hinner med kissrunda på morgonen innan lämning på förskolan osv. Man måste verkligen planera varje minut men det funkar. Det är skönt att Molly kan promenera själv när vi går en kortare bit. Vi tar pulkan och då går vi ut. En hand håller i kopplet andra i pulkan och så Molly efter. Ibland drar hon pulkan själv också.



Jag är glad över att ha haft babyvakt så man kan springa ut med Ludde så han får pinka av sig när Molly somnat fast nu jobbar ju Daniel dagtid och det har verkligen underlättat en HEL del! :)

2012-01-31 @ 16:05:18
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: julia/teela t

ibland känner jag så med min hund men det är för att vi är hela tiden med varandra, ibland behöver man vara ifrån varandra och sakna sin hund. då blir det lättare.

2012-01-31 @ 18:53:31
Postat av: Jasmine mamma till Ellen

Så där kände jag också!

Meningen var att jag ville ha en lite hund, men kom hem med en grandis:$ haha! När vi skaffade henne så visste vi inte att Ellen skulle komma... Hon hade flyttat runt en del å så var hon 5 mån när vi tog henne.. Kunde inte så mkt gravid å ha tålamod?! Ojojoj... Men som sagt stor hund och barnvagn mitt i stan går inte ihop, så vid gjorde de som var bäst för henne.. Hon gick flytta till en stor gård med hund kompisar och springa hela dagarna! Vi har fortfarande kontakt:)

2012-01-31 @ 20:43:54
Postat av: Erika

Känner igen det där, fast vi ha ingen hund, "bara" två katter som tyvärr "allt" går ut över. Jag är glad att vi har just två stycken så de har varandra när vi inte "orkar" eller har lika mkt tid som innan barnen. Å nej, idag hade vi aldrig skaffat katt..

2012-01-31 @ 21:05:10
Postat av: Linda

Tycker verkligen synd om våran hund. Man hinner inte med henne över huvud taget. Johan tar ut henne innan han går till jobbet. ibland tar jag med henne när vi hämtar Julle på dagis annars springer jag ut med henne 5 sek efter lunch medan Livia sover och Julle sätter jag framför tv. Till kvällen blir det lite hur som helst. Beroende på om Johan tränar efter jobbet el. inte...hon har blivit bra på att "hålla sig" om jag säger så :) Det jobbigaste tycker jag är att julle är på henne hela tiden, klättrar, sitter på henne drar i öron och svans...hunden är så snäll och säger inte ifrån och jag orkar inte tjata på julle så ofta får vi stänga in hunden i ett annat rum. vi har haft hunden länge ,12 år, känns för sent för att omplacera henne...vem vill ha en gammal hörselskadad hund liksom?

2012-01-31 @ 21:06:52
URL: http://babylife.webblogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Men om ni ska iväg till öppna funkar det inte om du går ut på en promenad innan med Astor? Klär på barnen i vagnen går en promenad, låter Astor vara ute på gården och kasta boll? Lovisa kan ju kuta omkring hon då också under tiden? Sen lämnar du in Astor i lägenheten igen och går iväg?



När jag ska iväg till öppna eller något annats så går vi promenad och leker en halvtimme innan så Ludde blir riktigt trött och då klarar han sig 5 timmar ungefär och på den tiden hinner vi komma hem igen :)

2012-02-01 @ 12:55:04
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Amelie

Haha! Jag vet inte! Jag kommer verkligen inte ihåg!För mycket vin= dåligt minne!!



2012-02-01 @ 22:38:44
URL: http://ammalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0